Tuesday 30 April 2024

30 April yang sangat bermakna..

Setiap tahun, tarikh 30 April sangat bermakna dan dinantikan, kerana apabila tiba tarikh ini, saya tahu setahun lagi usia bertambah dan itu juga tandanya Allah masih memberi peluang untuk saya menghirup udara, mendengar bunyi hujan, berhubung sesama sahabat, bertanya khabar adik-beradik dan banyak lagi perkara saya boleh lakukan.
Paling bersyukur apabila mampu bangun pagi dengan sihat dan membuka jendela untuk menjemput rezeki masuk. Ibarat kata, seperti burung yang akan berkicau riuh dalam perjalanan mencari rezeki dan begitulah manusia...Dan saya lebih beruntung kerana kadang-kadang, rezeki yang muncul di pintu..sahabat yang ini tidak pernah lupa akan tarikh 30 April. Kami kembar tak seiras, berlainan ibu bapa, akan tetapi berkongsi sebutan yang sama akan nama bapa. Beza sedikit sahaja iaitu pada ejaan, tapi sebutan hampir sama. Dr Mawar Shafei yang sudah sekian lama saya hormati akan ilmu kependidikan dan kesusasteraan yang ada padanya. Selembut tutur kata orangnya, begitu juga butir bicara apabila kami bersua..
Terima kasih Mawar meraikan tarikh 30 April saya. Semangkuk bingsu penghilang dahaga dan sajian Korea kami nikmati sambil berbicara cerita seputar hidup..semoga tahun depan saya pula berpeluang meraikan hari lahirnya..

No comments:

Post a Comment

Retorik ayam dan cornflake di Secret Recipe

  Nak makan ayam, ada seninya: Ayam masak sempurna Tak ada ketulan lemak Tak ada bau hanyir Garing Cukup masin manisnya So.. C...