Sunday 28 October 2012

Mereka adalah ratu..

Kalau setakat kata-kata:

"Beb, ko nak pakai baju cenggitu..ehh hello ko tu gemokk!"
"Eee pakai baju macam pokok bunga bergerak aaa..."
"Ko tak leh pakai corak macam tu...tak sesuai.."

Ya itu adalah perkara biasa dan mereka sudah lali dengan segala umpat keji, segala jeling jelik, segala juih bibir dan segala bagai kata-kata yang menghiris sampai ke tulang hitam. Namun, ada mereka kisah, mereka tak kisah. Mereka sudah lali dan tiada masa hendak memikirkan kata-kata negatif dari orang lain. Mereka ada hala tuju dan mereka tak luak sedikitpun oleh umpatan orang sekeliling.

Pun begitu, tidak bererti mereka menyokong situasi dengan penampilan badan saiz jumbo, sebaliknya mereka juga mahu kurangkan berat badan demi kesihatan yang memberangsangkan. Tahniah kepada Honey Aishah, Yuhanis Meow dan Adeline yang dinobarkan sebagai pemenang Ratu Jumbo 2012 di Sungai Wang Plaza, baru-baru ini.
Mereka berkerjaya, ada penampilan dan sangat berkeyakinan. Bab yakin diri ni aku salute habis pada mereka..sebab mereka kena buat short perfomance kat atas stage untuk juri. Masing2 dengan penuh bersemangat buat sketsa yang dikhaskan seperti catwalk, dancing and singing. Kalau aku kat atas tu maunya pengsan mak!
Adeline (kiri) berat 86 kg, Honey Aishah (tengah) berat badan 125kg dan Yuhanis (paling kanan) berat badan 88kg..ehh yang paling rendah tu...??? Itu ratu menyibuk..ratu makan dan ratu gossip...caya dak? Okeh tahniah untuk Honey Aishah, Yuhanis dan Adeline. Jom masuk pertandingan gaya hidup sihat nak?

17 comments:

  1. Nizam.Ariff
    a ahh memang dia berat...dan dia juga cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nizam.Ariff
      beb aku terdelete komen ko..sorry ehh..muehehe aku nak delete anon sebenarnya...

      Delete
  2. Akak pun gebu kentang, nak menyelit sekali boleh tak? Kehkeh! Tapi akak takla cantik macam dorang tu suma. Tapi akak tetap vogue, wakakakakakkk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Dinas,
      Kita mesti rasa cantik, motivasi diri sendiri..akak gebu kentang kan, saya gebu sengkuang...hehe..jom kak..vogue adalah mesti dalam hidup kita! :)hikhikhik!

      Delete
  3. eh. di Mexico saiz jumbo adalah pujaan... betul ke.? pada mereka, seksi dan jumbo sangat simbiotik.! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepa,
      kalau tak silap aku kat negara afrika pun ada satu puak tu nak kan wanitanya gemok tambun...so that sebelum kahwin wanita itu akan diberi makan sedap-sedap supaya jadi obes..adehh tak faham aku.

      Delete
  4. Phewwiitttt :) saiz doesnt matter. Yang paling matter adalah sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairul Abdullah,
      Ya ke size doesn'y matter? Hehehe...yerpp paling penting adalah sihat..okeh tadi saya masak foccacia n salad feta...itu menu sihat kan?:)

      Delete
  5. kdg2 krn mereka yakin pd diri sendrii..so diorang nampak cantik pakai apa pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. irfa,mereka bukan saja yakin pada diri sendiri tapi sangat berbakat dan bijak sebab ada personal plan untuk lebih maju...

      Delete
  6. Adele is also A Queen! She sings beautifully other than these average singers :3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liselle macherry
      yeah..adele is the best. she proved it talent is nothing related to size..

      Delete
  7. yang... make sure u tak pakai mcm ratu2 tu yer..

    some say, aah tak payahlah bergaya sebab gemok...
    some say, aah aku dah janda tak payahlah bergaya, bukan ada laki pun kat rumah nak tengok...
    some say, aah tak payahlah nak bergaya, anak pun dah ramai, tak ada siapa nak tackle aku...

    sila hapuskan kata2 bersikap negatif tu yer

    siapa pun diri kita, kita mesti tetap bergaya...bukan untuk orang lain tapi untuk diri kita sendiri...buat kerja untuk diri sendiri bukan untuk orang lain sebab kalau kita buat untuk orang lain, lama2 semangat tu hilang...

    yang benar..nenet

    ReplyDelete
    Replies
    1. darling,
      whatever we still stand..life is too short, kena bergaya walau apa orang nak kata, pedulikan. kita bukan minta duit derang kan..

      Delete
  8. I will tell you this Lady Windsor, that I have passed through all kinds of places in the world, and I have seen large women who have made me look twice in awe and admiration.
    They treated and carried themsleves as if they were sexy. In that lay the truth, that because they behaved like they were attractive, anyone who looked at them would also believe it.
    Then I have seen women with bodies so slim right after delivering a watermelon sized babe from between their legs, but did not know what to do with their gift, where sometimes less is actually less indeed!!
    Let's face it; if WE don't think we are attractive, how can we ask anyone else to believe we are??
    Therefore, I conclude with all the finesse of an unqualified noisebag, that at the end of the day, the sale depends on advertising baby!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hobbit1964
      Yes I know .. every individual has its own advantages but humans often downgrades us. In some cases we have no chance at all. Like what happen tu Adeline. She was totally denial eventho she's entitle to hold the position in a big company.
      I know many individuals who are big size feel life is not fair for them, but what can we do? Not all individu have high self-confidence..

      Delete
  9. The truth is, only someone devoid of confidence needs to steal from what little someone else has!!!

    ReplyDelete

Patin Tempoyak Kak Nik..

Saya tak pernah cuba patin tempoyak di Kedai Kak Nik walaupun dah banyak kali ada rakan beritahu masakan patin di kedai berkenaan sedap d...