Wednesday 30 January 2013

Tak cukup kasih sayang???

Kasih sayang? Siapa tak cukup kasih sayang?? Meh sini aku bagi, hari tu TasekM ada kata kat blog dia, dia tak update blog sebab tak cukup kasih sayang. Tas meh sini akak bagi ko kasih sayang dik...kehkehkeh! Sila datang Windsor ya kalau nak kasih sayang yang melimpah ruah dan menambah berat kasih sayang dengan makan-makan..

Ok ini nak cakap pasal hari berkasih sayanglah sangat atau dalam bahasa canggihnya dilaung2 sebagai Valentine Day gitewww,,,korang celebrate?? Apa, celebrate ya?? Okeh kita tak geng..sorry mak konservatif ya, jadi mak tak tahu apa sambutan tu, yang mak tahu setiap hari mak bangun tidur dengan penuh kasih sayang bila mengingati blogger2 kat sini dan blog2 yang mak tak sempat nak masuk...ampunlah..masa sangat mencemburui mak..one day nanti mak akan ada banyak masa dan masa itulah akan digunakan untuk BW ke semua blog..tunggu!
Hmm..sebenarnya belum apa-apa sudah ada yang offer nak ajak pi makan malam sempena hari yang jatuh pada 14 hari bulan setiap tahun tu. Maybe ada yang fikir aku tulis gini sebab aku tak de pakwe..owhh tidak, kalau ada pakwe pun aku tak akan pergi sebab aku tak mendokong sambutan yang tidak ada kena mengena dengan hidup kita sebagai muslim. Ok im not a pious but im trying to be good to my religion...at least try untuk tidak menambahkan dosa dan berusaha menambahkan pahala. Mungkin anda juga ada cara sendiri. Tapi aku tak halang sapa yang celebrate hari ni, tanah kubur kita berbeza (cheewahhh adakah saya berkhutbah dan bertazkirah di sini..terpulanglah apa anda nak tafsir).

Iskk tak kesior aku nak pi makan malam pada malam itu, sebab makan malam aku kat rumah depan tv lagi syiok dari makan dalam cahaya lilin malap macam pelita tak cukup gasolin tu. Karang kalau ada semut terjun dalam food tu, tak pasal-pasal pulak gelap perut 40 hari..hishh tak hingin teman bak kata orang Perak kan..(psstt Net meh la makan roti bakar rumah i..kikiki..takat roti bakar je lah yek)
Hari ni aku sambil mamai-mamai buat kerja, tetiba ada opismet jerit, Kak LW, neh ada orang hantar bebelon Valentine dan muka kuning dan satu kotak present neh kak. Ooopocot, tegezut sebab fikir sapa la yang sanggup perabis duit nak hantar hadiah kat aku. Nak kata Ben yg hantar?? Ehh tak mungkin, Hurston kah, lagi tidak mungkin! KA??? O no no no..dulu2 pun dia tak pernah ingat apatah lagi sekarang.

Ok dalam kotak tu ada sepasang mug merah menyala macam nak meraikan cintalah sangat kan, ada sedozen kad dan satu frame gambar yang sangat bersemangat cinta..tapi malangnya aku tidak ada rasa cinta sebab yang ada kini adalah mood travel and tours..hahaha.. (kalaulah duit tu turun dari bumbung rumah kat Windsor,..) harus dah aku cabut dari kilang kertas ini gi melancong sambil berfoya-foya!
Hadiah berkenaan sebenarnya di hantar oleh Jo Ann, Pengurus Kedai Kad ‘Gift’ di KLCC, disampaikan menerusi Marian dan mereka sebenarnya adalah sahabat yang sangat prihatin. Thanks Jo Ann, wish you Kong Xi Fa Cai..and Happy Chinese New Year.

31 comments:

  1. can i work at your kilang kertas? jadi amoi lipat2 kertas pun tak per... mueheee... eh kita selebrate hari kasih sayang berdua kat tupai2 nak??? makan stimbot sampai lebam..pastu kita minum kopi, pastu kita makan ikan salmon kat capriciossa... pastu kita pi kundasang..feeling2 pi oversea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Net,
      can..but im worried if you lost in a bunch of paper weii..hihi.
      Err bagus juga kita menambahkan berat kasih sayang kat squirel2 kan..makan sampai lebam..dan fefeeling kundasang tu adalah idea yg ohsem...meh fikir dan berdoa supaya hari itu ada untuk kita..

      Delete
  2. ko kalau syg aku kak belanja aku durian crepe. hehehe....


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kalau sayang aku dik sila datang windsor meh..nak kuih dadar deroyan baper banyak akak boleh buatkan..hihi

      Delete
  3. Kak, windsor tu kat mane? teringin nak gi umah akak. hikhik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siti
      meh la..windsor kat sungai long jer ..meh ya..kita maenambahkan berat kasih sayang..hihi

      Delete
    2. oh kak LW, sg long ke? idaklah jauh mana. ikut skve, masuk silk boleh sampai..

      Delete
    3. Siti,
      ia ..dekat je kan..meh la..apa-apa hal boleh email akak..

      Delete
  4. he he he... kks...maksudnya kurang kasih sayang...kak bagi sikit kasih sayang kat saya...lol... sudi ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farah
      Ok nak kasih sayang? meh windsor..datang tau..nanti kita buat appointment...muahhh! (haaa kan dah dapat kasih sayang tu...kikiki)

      Delete
  5. akak ni mmg ramai yg sayang
    bertuah badan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa
      hihi ok kiteww sayang kawan-kawan kiteww kkk!

      Delete
  6. wahhh.. dapat hadiah. Okey.. adik manis cemburu. Ehhh..

    sila sayang aku juga.. Ehehehe ( kononnya kurang kasih sayang)

    ReplyDelete
    Replies
    1. reenapple,
      ehh aku memang sayang ko la..tau kan? hihi..psttt...meh bisik-bisik...

      Delete
  7. Replies
    1. yong..
      ala dia pun hot setaff gak tu kan..hihi

      Delete
  8. jangan celebrate ....
    tapi kalau ada orang bagi hadiah, itu rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nizam.ariff
      cop! haku memang tak celebrate pun
      tapi bak kata ko la kalu ada org anto hadiah
      haku rembat jer..

      Delete
  9. Akak hari2 berkasih sayag dengan cik suami yer....itu kalau mood baik lah cer kalau Mood tak baik....malas lah nak cerita bayang kan lah sendiri ya.

    Ooo nak makan kat tupai tupai yang di bangunan persatuan wartawan melayu malaysia tu ke? Memang sedap dan banyak pilihan, rasa macam nak join je tapi aduhai tiap2 hujung minggu bulan ni ada je benda nak kena buat, nampak nya angan2 akak nak buat makan2 sempena hari jadi akak pun tak kesampaian lah.....tetiba bulan Feb ni macam banyak sangat komitmen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak sha
      baguslah berkasih sayang setiap hari..hihi

      kami plan je dulu nak p tupai2 tapi tatau bila..biasanya kalau plan2 ni tak jadi, tapi kalau main redah, pasti menjadik..

      Delete
  10. kalau nak sambut hari kat leeyas corner je bley hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg Bro
      eee liyas corner tu cekik darah lah reganya...baik la gi mutiara pekena nasi beringin..

      Delete
  11. waaaaaa...best².. belon tu.. mesti meriah meja akak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tina
      a ahh ramai yg berkenan tapi akak buat poyo jer, biar belon tu kemek sendiri..last2 semua orang x dapat kan..depa pun bukan bagi akak kalau depa ada belok..kikiki ini kira macam siri balas dendam..hahaha

      Delete
    2. btl² balas dendam ni.. kasi depa terliur ye kak.. hahaha

      Delete
  12. bila malam bulan mengambangJanuary 31, 2013 9:25 am

    nak kasih sayang sikit kak... ehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila malam bulan mengambang
      ehh meh la windsor..ada ramai kasih sayang menunggu awak..ekekek

      Delete
  13. Alamak...baru ingat nak ajak makan darrchha...tak jadi lah kalau lagu nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh bila nak ajak makan darcchaa?? nak laa..kata auntie nak masak darchaaa tu..dah lama saya tunggu ni weii...hahahah

      Delete
  14. jgn lupa kasih sayang dgn i jugaaakkk....

    huwaaaaa.. bila nak jejak windsor ni..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n

      ala dengan u memang i sentiasa berkasih sayang..kikiki ehh mehla windsor..roger tau..nanti kita bergebang sampai lebam..

      Delete

Retorik ayam dan cornflake di Secret Recipe

  Nak makan ayam, ada seninya: Ayam masak sempurna Tak ada ketulan lemak Tak ada bau hanyir Garing Cukup masin manisnya So.. C...