Sunday 14 August 2011

music revolution - Adele

Music is a higher revelation than all wisdom and philosophy - Ludwig Van Beethoven.


No wonder..Brat always told me that listening music is a good therapeutic for relaxing of mind, especially before sleep and when we are in a difficult condition, music is the best medicine for calmness and happines. I have no idea on that but science research reveal, a baby in their mother's womb will reflect a smooth gesture when we put a music into the mother's tummy.

Aku tak tahu bagaimana kondisi bayi yang boleh memberi reflection apabila mendengar music, tapi dari aspek disiplin islam, memperdengarkan bayi dengan bacaan al-Quran sejak di dalam kandungan ibunya diyakini kan membuatkan bayi menjadi individu yang mendengar kata dan berhemah..alangkah besarnya pengaruh music atau bunyian-bunyian kepada manusia. Dan fitrah juga membuktikan sesuatu yang mengesankan terutama bunyi-bunyian, apabila diamati boleh menimbulkan kesan terapi yang membangkitkan perasan harmonis dan tenang di dalam diri manusia.

Dan terkini, virus Adele mula menyerang kepala otak aku selepas aku mengetahui dia sudah menyerang minda beberapa yang lain di sekitar lembah klang. Without further delay, i must go to music valley to get ur album. U Adele..make me trouble, nasib baik suara ko comel! Kalu tidak aku x pandang...hahaha!

4 comments:

Patin Tempoyak Kak Nik..

Saya tak pernah cuba patin tempoyak di Kedai Kak Nik walaupun dah banyak kali ada rakan beritahu masakan patin di kedai berkenaan sedap d...